Detta är ett äldre inlägg från Henrik.net.
Sidan finns kvar som en del av webbplatsens arkiv, men innehållet visas inte längre publikt i sin ursprungliga form.
Detta är ett äldre inlägg från Henrik.net.
Sidan finns kvar som en del av webbplatsens arkiv, men innehållet visas inte längre publikt i sin ursprungliga form.
Kommentarer är stängda.
Tänk att den där getpungen kom idag igen ;-)
This comment was originally posted on jardenberg unedited
Haha, vilka minnen. Jag hade en mera business-aktig modell som förutom att ta emot siffermeddelanden även kunde ta emot text. Man ringde till företagets telefonväxel och telefonisten skrev in meddelandet och skickade. En tjej på jobbet som jag hade en liten flört med skickade mig kryptiska meddelanden. Man kunde ju inte vara alltför tydlig eftersom telefonisten satt emellan, och det skulle se ut som att det hade med jobbet att göra…
Jag använder faktiskt minicall fortfarande, fast i en något annorlunda tillämpning. I de olika radiostudior jag sköter om så har jag strömbrytare som fjärrstyrs via minicall, så att jag kan boota om servrar och annan nätverksutrustning ifall de inte längre kan nås via vanligt internet.
Min var med i en lägenhetsbrand och blev en gul smält klump med display och jag minns att jag blev helt knäckt.
@schklick http://henrik.net/2009/10/27/en-klenod-fran-tidigt-90-tal/
This comment was originally posted on Twitter