5 svar på ”En klenod från tidigt 90-tal”

  1. Haha, vilka minnen. Jag hade en mera business-aktig modell som förutom att ta emot siffermeddelanden även kunde ta emot text. Man ringde till företagets telefonväxel och telefonisten skrev in meddelandet och skickade. En tjej på jobbet som jag hade en liten flört med skickade mig kryptiska meddelanden. Man kunde ju inte vara alltför tydlig eftersom telefonisten satt emellan, och det skulle se ut som att det hade med jobbet att göra…

    Jag använder faktiskt minicall fortfarande, fast i en något annorlunda tillämpning. I de olika radiostudior jag sköter om så har jag strömbrytare som fjärrstyrs via minicall, så att jag kan boota om servrar och annan nätverksutrustning ifall de inte längre kan nås via vanligt internet.

  2. Min var med i en lägenhetsbrand och blev en gul smält klump med display och jag minns att jag blev helt knäckt.

Kommentarer är stängda.